Przyznanie mieszkania komunalnego
Przyznanie mieszkania komunalnego
Wymagane dokumenty:
Wniosek o przydział mieszkania komunalnego składany do Wójta Gminy Ełk.
Załącznik nr 1 DEKLARACJA O WYSOKOŚCI DOCHODU
Załącznik nr 2 OŚWIADCZENIE O STANIE MAJĄTKOWYM
Opłaty:
Od podania nie pobiera się opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy Ełk, ul. T. Kościuszki 28 A, 19-300 Ełk
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Osoby ubiegające się o zawarcie umowy najmu lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Ełk składają do Wójta Gminy Ełk wniosek o najem lokalu.
Do wniosku należy dołączyć:
1) oświadczenie potwierdzające źródła dochodu gospodarstwa domowego z ostatnich trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku;
2) w przypadku, gdy wnioskodawca lub osoby zgłoszone do wspólnego zamieszkiwania są osobami niepełnosprawnymi- orzeczenie o niepełnosprawności;
3) inne dowody motywujące potrzebę najmu lokalu;
4) w przypadku ubiegania się o lokal socjalny z tytułu egzekucji z dotychczasowego lokalu mieszkalnego- prawomocny wyrok sądu orzekający prawo do lokalu socjalnego.
W celu poddania spraw mieszkaniowych kontroli społecznej rozpatrywanie wniosków o najem lokalu odbywa się przy udziale powołanej przez Wójta Gminy Ek w drodze zarządzenia Społecznej Komisji Mieszkaniowej. Do zadań komisji należy opiniowanie wniosków osób ubiegających się o wynajęcie lokalu z uwzględnieniem kryteriów określonych niniejszą uchwałą. W oparciu o opinię wydaną przez komisję Wójt Gminy Ełk podejmuje ostateczną decyzję o przydziale lokalu. Umowy najmu lokalu zawiera się niezwłocznie po zatwierdzeniu wniosku przez Wójta Gminy Ełk.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2019 r. poz. 1182 t.j.).
2. Uchwała nr XXXVI/348/2005 Rady Gminy Ełk z dnia 29 listopada 2005 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Ełk.