Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic
Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic
nadanie numeru porządkowego budynku
Wymagane dokumenty:
- Wniosek
- Kopia dokumentu stwierdzającego prawo do dysponowania nieruchomością
- Kopia mapy w skali nie mniejszej niż 1:10 000, na której kolorem wyróżniono budynek będący przedmiotem wniosku.
- Jeżeli jest to budynek prognozowany to należy załączyć kopię warunków zabudowy nieruchomości,
- Jeżeli jest to budynek w trakcie wykonawstwa załączyć kopię decyzji powiatowego lub wojewódzkiego inspektoratu nadzoru budowlanego pozwolenia na budowę,
- Jeżeli budynek jest wykonany należy załączyć kopię zaświadczenia powiatowego lub wojewódzkiego inspektoratu nadzoru budowlanego o zakończeniu budowy.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Wydanie stosownego zawiadomienia następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna :
Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 2101) Art. 47a. i 47b.
nadanie nazwy ulic
Wymagane dokumenty:
- Wniosek
- Kopia dokumentu stwierdzającego prawo do dysponowania nieruchomością
- Kopia mapy w skali nie mniejszej niż 1:10 000, na której kolorem wyróżniono lokalizację i przebieg drogi będący przedmiotem wniosku.
- Jeżeli jest to nieruchomość, będąca w posiadaniu wielu właścicieli należy załączyć zgody wszystkich właścicieli nieruchomości.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Wydanie stosownego zawiadomienia następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna:
Ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 994) art. 7 ust. 1 pkt.
Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2068) art.8 ust. 1a